صفحه نخست / ویدئوگیم / بازی Little Big Planet
بازی Little Big Planet
امتیاز شما به این بازی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

بازی Little Big Planet

بازی Little Big Planet یک بازی پلتفرمینگ جذاب و نوآورانه است که بازیکنان را به دنیایی عجیب‌وغریب و مملو از خلاقیت و تخیل دعوت می‌کند. این بازی با گیم پلی منحصربه‌فرد، داستان گیرا و محتوای قوی تولیدشده توسط کاربر، قلب گیمرهای سراسر جهان را تسخیر کرده است. شما در این بازی به‌جای Sackboy، یک شخصیت دوست‌داشتنی و قابل شخصی‌سازی، قدم به دنیای بازی گذاشته و در دنیاهای تخیلی پر از معماها، چالش‌ها و گنجینه‌های پنهان سفر خواهید کرد. جادوی بازی Little Big Planet فراتر از این‌ها بوده و به شما این امکان را می‌دهد که به یک خالق بازی تبدیل شوید، سطوح خود را شکل دهید و آن‌ها را با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارید. پس برای یک ماجراجویی لذت‌بخش که در آن خلاقیت شما هیچ حدومرزی ندارد آماده شوید.

سال انتشار:
2008
امتیاز metascore:

95

تعداد بازیکنان:

یک نفره, چند نفره

توسعه‌دهنده:

Media Molecule, SCE/WWS

رده سنی:

E

ژانر:

2D Platformer

  • بازی Little Big Planet یک بازی پلتفرم است که در سال 2008 توسط Media Molecule توسعه یافته و توسط Sony Computer Entertainment برای پلی‌استیشن 3 منتشرشده است و اولین بازی از مجموعه Little Big Planet است.

    داستان بازی

    در بازی Little Big Planet، بازیکنان به Sackboy، یک شخصیت بافتنی با جذابیت بی‌حدوحصر، در یک ماجراجویی جالب در یک سری از جهان‌های تخیلی معروف به Craftworld می‌پیوندند. مأموریت Sackboy نجات دوستان خود، Sackpeople و خنثی کردن نقشه‌های آنتاگونیست شیطانی، معروف به Negativitron است. در طول این مسیر Sackboy با انواع شخصیت‌های منحصربه‌فرد، محیط‌های پر جنب‌وجوش و چالش‌های مبتکرانه مواجه می‌شود که هم مهارت‌های پلتفرمینگ و هم توانایی‌های حل مسئله‌اش را آزمایش می‌کند.

    گیم‌پلی بازی

    بازی Little Big Planet یک بازی پلتفرم مبتنی بر فیزیک است که با شعار Play. Create. Share طراحی شده است. بازیکنان می‌توانند در سطوح موجود در بازی به ماجراجویی بپردازند، سطوح جدیدی ایجاد کنند و آن‌ها را به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارد. توانایی بازی در سطوح دیگر در سیاره‌ای است که به‌عنوان Little Big Planet شناخته می‌شود. ویرایشگر لول‌های بازی در MyMoon است که همچنین به بازیکنان اجازه می‌دهد تا سطوح را در Little Big Planet منتشر کنند.

    شخصیت بازیکنان در این بازی یک عروسک پارچه‌ای قهوه‌ای بامزه به نام Sackboy است که قابلیت شخصی‌سازی شدن را دارد. Sackboy می‌تواند بدود، بپرد و اشیایی را که از مواد خاصی ساخته‌شده‌اند، بگیرد. او همچنین می‌تواند جت ‌پک‌ها را برای پرواز بگیرد، بین سه لایه بازی حرکت کند، و به منوی معروف به Popit دسترسی پیدا کند، که ظاهری مانند یک مستطیل عمودی شناور دارد که با یک رشته به Sackboy متصل است. Popit منبع شخصی‌سازی ابزارها، برچسب‌ها و اشیاء است. بازیکن می‌تواند یکی از چهار احساس خوشحال، غمگین، ترسیده و عصبانی را با درجات مختلف شدت به Sackboy بدهد.

    حالت داستانی بازی Little Big Planet از هشت حوزه موضوعی تشکیل شده است که هرکدام دارای سه یا چهار سطح اصلی هستند. کلیدها در سراسر سطوح اصلی پنهان هستند که وقتی جمع‌آوری می‌شوند سطوح جایزه را باز می‌کنند. هر سطح حول طرح کنترل Sackboy و موضوعات منطقه خود طراحی‌شده است.

    حباب‌های امتیازی نیز وجود دارد که وقتی به‌صورت زنجیره‌ای جمع‌آوری می‌شوند، می‌توانند به میزان امتیاز به‌دست‌آمده از حباب‌های امتیازی را چند برابر کنند. هر ایست بازرسی دارای سه کاربرد یا در برخی موارد، شش کاربرد در دسترس است. اگر آخرین نقطه بازرسی فعال تمام شود، سطح به پایان می‌رسد. بازیکنان توانایی بازی با حداکثر سه بازیکن دیگر را دارند.

    Popit به Sackboy امکان دسترسی به ابزارهای خلاقانه مختلف را می‌دهد. در طول حالت داستانی، از popit فقط می‌توان برای دسترسی به استیکرها و شخصی‌سازی شخصیت‌ها استفاده کرد. برچسب‌ها را می‌توان روی هر شیئی مهر زد. به‌طور خاص، در مناطقی از حالت داستان، بوم‌های خالی وجود دارد که نیاز به یک برچسب خاص برای جمع‌آوری حباب‌های جایزه دارند. بازیکنان می‌توانند رنگ و بافت پایه را برای Sackboy خود از طیف وسیعی از مواد و طرح‌ها انتخاب کنند و به او لوازم جانبی ازجمله عینک و کلاه بدهند. آن‌ها همچنین می‌توانند برچسب‌ها را روی Sackboy قرار دهند. بااین‌حال، از سپتامبر 2021، سرورهای آنلاین LittleBigPlanet بسته‌شده است.

    توضیحات بازی

    بازی Little Big Planet پس از انتشار با تحسین جهانی روبه‌رو شد و نامزد دریافت جوایز بسیاری نیز شد و منتقدان و بازیکنان زیادی از گیم‌پلی، خلاقیت و جنبه‌های اجتماعی این بازی تعریف کردند. بااینکه فروش بازی Little Big Planet به‌تدریج روند کاهشی را طی کرد، اما این بازی درنهایت به یک موفقیت تجاری تبدیل شد و فروش آن به چهار میلیون نسخه رسید.

     

    سوالات متداول

    قیمت بازی Little Big Planet چقدر است؟

    قیمت این بازی در حال حاضر حدودا 7 دلار است.

    این بازی در کدام پلتفرم ها قابل اجرا است؟

    این بازی در PlayStation 3, PSP قابل اجرا است.

    بالاترین امتیاز بازی Little Big Planet برای کدام پلتفرم است؟

    بالاترین امتیاز این بازی برای PlayStation 3 است و امتیاز 95 از 100 را دارد.

  • نسخه PC این بازی منتشر نشده است.

Subscribe
Notify of
guest
0 همه نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

اشتراک گزاری در: