صفحه نخست / ویدئوگیم / بازی The Last of Us
بازی The Last of Us
امتیاز شما به این بازی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

بازی The Last of Us

اگر شما هم از طرفداران بازی‌های زامبی باشید، این بازی جذاب، شما را میخکوب خود خواهد کرد؛ البته زامبی‌های این بازی، با دیگر داستان‌های متداول زامبی‌ها متفاوت هستند. بازی ویدیویی The Last of Us بازیکنان را در دنیایی پسا آخرالزمانی می‌برد که توسط یک بیماری همه‌گیر قارچی ویرانگر نابود شده است. این بازی حول محور Joel، یک بازمانده سرسخت، و Ellie، یک دختر جوان مصون از این عفونت قارچی است می‌چرخد و روایتی جذاب از بقا، و پیوندهای پیچیده بین شخصیت‌های بازی را در دنیایی که در لبه نابودی کامل انسان‌ها است به تصویر می‌کشد. این بازی با گیم پلی متفاوت، داستانی احساسی، و موسیقی متن فوق‌العاده زیبا، The Last of Us مرزهای داستان‌سرایی را در بازی‌های ویدیویی جابه‌جا کرده است. پس از ساخت این بازی و استقبال بی‌نظیر بازیکنان از آن، سریالی نیز بر اساس داستان این بازی ساخته شد و داستان این بازی را به زیبایی تمام به نمایش گذاشت.

سال انتشار:
2013
امتیاز metascore:

95

تعداد بازیکنان:

یک نفره, چند نفره

توسعه‌دهنده:

Naughty Dog

رده سنی:

M

ژانر:

Linear Action Adventure

  • The Last of Us یک بازی اکشن ماجراجویی است که در سال ۲۰۱۳ توسط Naughty Dog توسعه یافته و توسط Sony Computer Entertainment منتشر شده است.

    داستان بازی

    داستان در دنیایی می‌گذرد که قارچ Cordyceps تمدن و زندگی انسانی را نابود کرده و انسان‌ها را به زامبی‌هایی خطرناک تبدیل کرده است. داستان بازی، شخصیتی به نام  Joel، یک بازمانده قاچاقچی را معرفی می‌کند که وظیفه دارد Ellie، دختری با موهبتی بالقوه که در برابر این قارچ مقاوم است را در مسیری خطرناک و سخت اسکورت کند. این سفر آن‌ها را با واقعیت‌های تلخ، در جهانی که انسانیت خود را ازدست‌داده است، روبه‌رو می‌کند و پیوندی عجیب را بین آن‌ها شکل می‌دهد.

    گیم پلی بازی

    The Last of Us مبارزه‌های نفس‌گیر و تن‌به‌تن را با عناصر مخفی‌کاری استراتژیک ترکیب می‌کند. بازیکنان در خرابه‌های مختلف حرکت می‌کنند، به جستجوی منابع می‌پردازند و با زامبی‌های آلوده مبارزه می‌کنند.

    بقای بازیکنان در این بازی به مدیریت منابع بستگی دارد. مهمات، مواد غذایی و اقلام بهداشتی کمیاب هستند و بازیکنان را مجبور می‌کند در مورد اولویت مبارزه، فرار یا حفظ منابع تصمیمات استراتژیک بگیرند.

    علیرغم اینکه The Last of Us در حالت کلی یک بازی تک‌نفره است، اما یک حالت چندنفره به نام Factions را معرفی کرده است که بر بازی استراتژیک تیمی، مدیریت منابع و بقا تأکید داشته و یک بخش منحصربه‌فرد و جذاب را به دنیای بازی اضافه کرده است.

    بخش‌های اکتشافی بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در بقایای دنیایی که زمانی پر از زندگی بود، به کاوش بپردازند.

    هوش مصنوعی بازی سطحی از واقع‌گرایی را نشان می‌دهد که به‌ندرت در بازی‌های دیگر دیده می‌شود و دشمنان با تاکتیک‌های بازیکن سازگار می‌شوند. رابطه بین Joel و Ellie همواره تکامل می‌یابد و شخصیت‌ها به‌طور واقع‌بینانه به دنیای اطراف خود واکنش نشان می‌دهند.

    طراحی بصری بازی، ویرانی دنیای پس از همه‌گیری این قارچ را به تصویر می‌کشد و رئالیسم را با استعداد هنری ترکیب می‌کند.

    موسیقی بسیار زیبای گوستاوو سانتائولالا، تم احساسی داستان بازی را تکمیل می‌کند. موسیقی متن مینیمالیستی و درعین‌حال خاطره‌انگیز، فضایی را در این بازی به وجود آورد که تحسین منتقدان و جوایز زیادی را به همراه داشت.

    توضیحات بازی

    The Last of Usنظرات مثبت زیادی از منتقدان را دریافت کرده و جوایز متعددی را به خاطر داستان‌سرایی، شخصیت‌ها و گیم‌پلی‌اش به دست آورده است. این بازی با فروش بیش از 1.3 میلیون نسخه در هفته اول و 17 میلیون تا آوریل 2018 به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی تبدیل شد.

    از The Last of Us اغلب به‌عنوان نقطه عطفی در صنعت بازی‌های ویدئویی یاد می‌شود و نشان می‌دهد که بازی‌های ویدیویی می‌توانند ازنظر عاطفی نیز بازیکنان را درگیر کنند.

    تأکید این بازی بر داستان‌سرایی شخصیت محور توسعه‌دهندگان را ترغیب کرد تا روی شخصیت‌های بازی‌ها و داستان چندبعدی و پیچیده سرمایه‌گذاری کنند. این بازی به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی ساخته‌شده تاکنون معرفی‌شده است.

     

    قیمت بازی The Last of Us چقدر است؟

    قیمت این بازی در حال حاضر حدودا 16 دلار است.

    این بازی در کدام پلتفرم ها قابل اجرا است؟

    این بازی در PlayStation 3 ،PlayStation 4 قابل اجرا است.

    بالاترین امتیاز بازی The Last of Us برای کدام پلتفرم است؟

    بالاترین امتیاز این بازی برای PlayStation 3 است و امتیاز 95 از 100 را دارد.

  • نسخه PC این بازی منتشر نشده است.

Subscribe
Notify of
guest
0 همه نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

اشتراک گزاری در: